Rijstterrassen en Waterpaleis - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Astrid Reede-Langhorst - WaarBenJij.nu Rijstterrassen en Waterpaleis - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Astrid Reede-Langhorst - WaarBenJij.nu

Rijstterrassen en Waterpaleis

Blijf op de hoogte en volg Astrid

31 Juli 2015 | Indonesië, Sidemen

Weer lekker op tijd vertrokken we met onze nieuwe chauffeur op ons verzoek naar de zilverplaats Culuk. Daar stopte we bij een zilverwerkplaats cq prachtige grote winkel met zilveren sieraden. Roy liet zijn oog vallen op een mooie zilveren ring. Die hij van ons heeft gekregen. Ramon wilde geen ring. Mark kocht een hele leuke armband en ik een ketting met een schelp versierd met zilverwerk en een parel. Nog nooit eerder gezien. Vervolgens bezochten we nog de Goa.... naam even kwijt een tempel aan de voet van de vleermuizen groot. Het stikte aan het begin van de groot van de vleermuizen. Onze derde stop was het oude gerechtsgebouw met mooie plafondschilderingen. Na de lunch bezochten we vond ik zelf het hoogte punt van onze reis het waterpaleis van Tirtaganga. Dit is zo onzettend mooi met een vijver met beelden en een mooie tuin rondom. Echt prachtig.

We reden terug langs vele prachtige rijstterrassen. In dit gebied zijnde oost Bali is er niet zo heel veel toeristen en is het dan ook een stuk rustiger. Hier vind je nog het echte Bali. Hier is Bali zo puur en mooi. De rijstterrassen zijn van een ongelofelijke schoonheid dat kun je niet uitleggen dat moet jezelf hebben gezien. De Balinees is vreselijk vriendelijk en behulpzaam. Ze willen je het op alle manieren tot je zin maken. Ons hotel bevindt zich letterlijk tussen de rijstvelden en liggend in het zwembad kijk je uit op de rijstvelden. Wat zal ik dit gaan missen. Het is zo wonderschoon met geen pen te beschrijven. Ik voel me ontzettend dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. 's avonds in het hotel gegeten. Heerlijke club sandwich samen net Roy en Mark en Ramon aan de rijst en mie. Roy een Indonesisch biertje en na het eten gezellig een kaartje gelegd en veel gelachen. Alleen dit al is onbetaalbaar.

• 02 Augustus 2015 - 11:35

Mark :

Weer leuk verslag! Naam vleermuivleermuizen grot en tempel is Goa Lowah en naam Gerechtshof is Kerta Gosa.