Pemuteran naar Lovina - Reisverslag uit Pemukiman, Indonesië van Astrid Reede-Langhorst - WaarBenJij.nu Pemuteran naar Lovina - Reisverslag uit Pemukiman, Indonesië van Astrid Reede-Langhorst - WaarBenJij.nu

Pemuteran naar Lovina

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Juli 2015 | Indonesië, Pemukiman

In de ochtend met onze nieuwe chauffeur vertrokken naar het nationale Mangrove park. Daar zijn we met gids op een traditionele boot gestapt en het water op gegaan. Prachtige omgeving. De bedoeling was dat we vele vogelsoorten zouden zien. Helaas wel geteld twee a drie vogels gezien was dus een beetje een teleurstelling ondanks het feit dat het een mooi vergezicht was op het water.

Na ons bezoek aan de Mangrove zijn we onderweg gestopt bij een tijgertempel waar een ceremonie gaande was. Bij deze tempels zijn altijd veel apen die door de Balinees met respect worden behandeld. De jongens zijn helemaal gek van deze apen. Leuke foto's gemaakt en daarna op naar het enige boeddhistische klooster wat Bali kent. Op Bali hangt men voornamelijk het hindoeïsme aan maar ze respecteren het boeddhisme. Het klooster vond ik prachtig. Heel sereen en mooie beelden te bewonderen. Was ontzettend leuk.

Na de stilte van het klooster gingen we richting de warmwaterbron baden. Het water voor de baden komt uit een warmwaterbron waar vele mensen op afkomen. Leuk om te zien maar het water bevatte veel groenige mos wat wij niet zo lekker vonden dus we waren dan ook snel vertrokken. Dat had onze chauffeur blijkbaar niet verwacht want hij lag heerlijk te snurken in de auto. Ik moest hem helaas wakker maken. De volgende stop was ons hotel. Vergane glorie helaas. Oude kamers en de badkamer bleek al een gast te hebben. Helaas geen betalende gast namelijk meneer kakkerlak. Toilet werd voor mij dan ook een no go area zolang deze ongenodigde gast niet naar de Hindoe god Siva werd gezonden. Mark heeft hem of haar dan ook resoluut naar Siva geholpen. Krengen kunnen nog aardig snel bewegen. Mark overigens ook.

Omdat de ervaring in de badkamer nou ons vertrouwen in het hotel niet echt op een hoog niveau had gebracht, besloten we dan ook buiten het hotel te gaan eten. Was niet zo heel veel maar we vonden iets van de weg een Warung. Volgens mensen die stopte op de scooter very good and very cheap. Beide bleek waar. Voor € 3,- per persoon hadden we een hele maaltijd en drinken. Super aardige eigenaar die Mark op Marco van Basten vond lijken. Daar waren we het wel mee eens. Toen ik zei dat hij helaas niet het geld van Marco had moest hij daar smakelijk om lachen.

Meteen terug naar hotel om op tijd naar bed te gaan om om half zes op te staan voor ons volgende avontuur dolfijnen spitten in de ochtend.